lt en
autoaibe.ltautoaibe.lt
Pasirinkite automobilį
8-700 55 002
Tik e-parduotuvės klausimais
Blogai veikiančios ar sugedusios pakaitinimo žvakės simptomai

Blogai veikiančios ar sugedusios pakaitinimo žvakės simptomai

Vienas dažniausių požymių, pranešantis apie pakaitinimo žvakės gedimą, yra sunkiai užvedamas automobilio variklis. Kai kuriais atvejais tai rodo ir užsideganti pakaitinimo žvakių kontrolinė lemputė prietaisų skydelyje.

Pakaitinimo žvakės ir pakaitinimo žvakių relė būna montuojamos automobiliuose su dyzeliniais varikliais. Vietoj įprastų žvakių, kurios kibirkšties pagalba uždega kuro mišinį, dyzeliniuose varikliuose kuro mišinį iki tam tikros temperatūros sušildo pakaitinimo žvakės. Pakėlus slėgį dyzelinas sprogsta. Esant žemai aplinkos temperatūrai ir šaltam variklio paleidimui, pakaitinimo žvakės padeda sušildyti cilindrus. Tai ypač aktualu žiemą, kai lauke temperatūrai nukritus žemiau nulio kuro mišinys mašinoje irgi atšąla. Kaisdamos ir šildydamos dyzeliną žvakės šviečia ryškiai oranžine šviesa arba net geltonai.

Labai svarbu, kad cilindrai sušiltų pakankamai, kitaip tariant, kaitinimas netruktų per ilgai. Priešingu atveju, žvakės sugadinamos. Jų ilgaamžiškumą ir tikslų kaitinimo laiką padeda reguliuoti svarbus automobilio užvedimo elementas - pakaitinimo žvakių relė. Ji kontroliuoja žvakes, nustatydama tam tikrą laiko atkarpą, kai žvakėms paduodama elektros srovė.

Pakaitinimo žvakės ir jų valdymo blokas svarbus užvedant variklį. Kai kuris nors iš šių komponentų neveikia, naudotis automobiliu tampa sunku. Paprastai apie blogai veikiančias arba sugedusias pakaitinimo žvakes vairuotoją perspėja keli būdingiausi šio gedimo simptomai.

1. Sunkus variklio paleidimas. Vienas iš pirmųjų požymių yra sunkiai paleidžiamas variklis. Jei automobilio niekaip nepavyksta užvesti, tikėtina, kad problema kyla dėl blogai veikiančių arba visai sugedusių pakaitinimo žvakių ar jų valdymo bloko. Tokia pakaitinimo žvakė nesušildo cilindrų normaliam variklio paleidimui, o blogai veikiantis valdymo blokas nurodo netinkamus laiko intervalus žvakės veikimui. Abu veiksniai daro neigiamą įtaką variklio užvedimui, ypač šaltuoju metų laiku. Tokiose situacijose, norint paleisti variklį, reikia daug ilgiau jį sukti starterio pagalba, tad gali reikėti pakartotinų bandymų užvesti. Sudėtingais atvejais, transporto priemonė gali ir visai neužsivesti.
2. Šviečianti kontrolinė pakaitinimo žvakių lemputė. Dažniausiai automobiliuose su dyzeliniais varikliais prietaisų skydelyje yra indikatorius, kuris mirksi, nurodydamas atsiradusius gedimus. Kontrolinės lemputės piktograma dažniausia bus ritė ir gintaro spalvos deganti lemputė. Tačiau kai kuriais atvejais toks įspėjamasis ženklas neužsidega ir apie pakaitinimo žvakių gedimą galima spręsti tik iš sunkiai užvedamo (arba visai neužsikuriančio) automobilio variklio.
3. Deganti „Check Engine“ lemputė. Jei kompiuteris aptinka gedimus, jis stengiasi apie tai perspėti vairuotoją. Lemputė dažniausia užsidega pradėjus automobiliui judėti. Tiesa, „Check Engine“ gali reikšti ir kitas problemas, todėl rekomenduojama skanerio pagalba nustatyti klaidos kodus ir sužinoti tikrus gedimus.

Pakaitinimo žvakių valdymo blokas yra ilgaamžis, tačiau pakaitinimo žvakes rekomenduojama keisti kas tam tikrą laiką. Jei pajutote gedimo simptomus, kreipkitės į autoservisą, kur pakaitinimo žvakių keitimas bus atliktas profesionalų. Vienos  populiariausių ir dėl savo aukštos kokybės Lietuvoje vertinamų žvakių yra ,,Beru“ gamintojo pakaitinimo žvakės.

Susijusios prekės

0
0,00€
0,00€
LiveZilla Live Chat Software
LiveZilla Live Help Software