Informacija apie atidarytas parduotuves! Sužinoti daugiau
Pasirinkti parduotuves
Pasirinktiautomobilį

Patarimai - apie lemputes

2020-09-28
Automobilinių lempučių pakuotės. Kaip jas skaityti?

Automobilio apšvietimo reikalavimai yra itin reikšmingi, kadangi tai vienas iš faktorių lemiančių saugumą keliuose. Automobilio apšvietimas turi užtikrinti ne tik komfortišką matomumą pačiam vairuotojui, bet ir nesukelti jokių avarinių situacijų, akindamas kitus vairuotojus. Ilgainiui kiekvienas vairuotojas susiduria su problemomis kaip su prastesniu automobilinių lempučių ryškumu arba jų perdegimu, kas reiškia, kad laikas įsigyti naujas automobilines lemputes. Informacija, pateikta ant automobilių lempučių pakuotės, yra savotiškas žemėlapis, kurio ženklus teisingai interpretavus sužinosime ar produktas tikrai yra tinkamas. Taigi, kaip skaityti automobilių lempučių įpakavimo simbolius?


Raidės ir skaičiai


Ant automobilinių lempučių pakuočių visada išvysime raides ir skaičius, kurie apibūdina lempučių tipą ir galią. Taip galime sužinote, kokia lemputė slypi dėžutės viduje ir įsitikinti, ar ji tinkamą mūsų transporto priemonei.


Priekiniuose žibintuose sumontuotus šviesos šaltinius galima suskirstyti į tris pagrindinius tipus: halogeną, ksenoną ir diodą.


Pačios populiariausios lemputės priekiniams žibintams yra pažymėtos simboliu H, kas identifikuoja, kad lemputė yra halogeninė . Populiarios halogeninių lempučių rūšys - H1, H3, H4 ir H7. Šios lemputės sukuria baltą šviesą. Skaičius nurodytas prie simbolio H, nurodo lemputės galią, pavyzdžiui, H4 – 60/55 W ar H7 – 55 W. Svarbu pridurti, kad lempučių rūšis H4 yra vienintelė su dviem gijos siūlais – tolimosiomis ir artimosiomis šviesomis.


D simbolis yra naudojamas pažymėti ksenono lemputes. Ksenonai yra modernesnis šviesos šaltinių tipas ir yra tikrai patvaresnis už halogeną bei skleidžia daug baltesnę šviesą. Lempučių tipai: D1S ir D2S (reflektoriai su objektyvu) ir D1R su D2R (reflektoriai su atšvaitu). Taip pat ant pakuotės galima išvysti žymėjimą H.I.D, kas identifikuoja ksenono lempos žymėjimą – High Intensity Discharge Lamp.


Šviesos diodai , arba kitaip žinomus kaip LED, vis dažniau yra naudojami naujų automobilių priekiniuose žibintuose. Dažnas LED lemputės įjungimas ir išjungimas visai neturi įtakos jos tarnavimo trukmei. LED lemputės naudingo tarnavimo laikas yra gerokai ilgesnis nei kitų rūšių lempučių. Kai kurios LED lemputės tarnauja iki 60 000 valandų, kai tuo tarpu halogeninės lemputės tarnavimo laikas dažnai siekia tik iki 1 000 valandų veikimo. LED lemputės ilgaamžiškumas su kaupu kompensuoja pakankamai aukštą jos kainą. Ant lemputės pakuotės nurodytas jos naudingo tarnavimo laikas – tai dydis, nurodantis bendrą lemputės tarnavimo laiką iki to momento, kai lemputės šviesos srautas sumažėja iki 70 % jos pradinio šviesos srauto.

Kai kurios skaitmeninės LED lemputės turi skaitmenizuotą valdymo bloką. Ši sistema pritemdo šviesą, kuri kristų ant besiartinančių transporto priemonių ir toliau šviečia tose zonose, kurias būtina apšviesti. Ilgo spindulio matricoje išdėstyti šviesos diodai prie besikeičiančių aplinkybių prisitaiko milisekundžių tikslumu. Neskaitant LED lemputės įrenginio sudėtingumo, ją lengvą įdiegti bet kokio tipo transporto priemonėje.


Homologacija


ECE žymėjimas. Lietuvoje privaloma naudoti lemputes ir lempas atitinkančias ECE standartus. Kiekvienas išorinis šviesos šaltinis, naudojamas transporto priemonėse, turi būti homologuotos – atitikti transporto priemonėms keliamus reikalavimus. Svarbu paminėti, kad važiavimas su nehomologuotu apšvietimu gresia bauda ir gali tekti iš naujo atlikti techninę apžiūrą. Homologacijos nebuvimas reiškia, kad lempa ar lemputė neatitinka ECE standartų, pavyzdžiui, šviesos šaltinis turi per didelę galią arba pernelyg stiprų mėlyną filtrą, kuris netinkamai gali apšviesti kelią.

Ant plastikinių lempučių elementų esanti raide E su skaičiumi rėmelyje reiškia europinės šviesos šaltinio homologaciją, kur skaičius nurodo šalį, kurioje buvo suteikta homologacija. Kiekviena Europos Sąjungos šalis privalo turėti savo homologaciją.


Kiti svarbūs rodikliai


UV filtras. Halogeninėse lempose yra naudojas UV filtras, kuris nėra matomas plika akimi, tad informacijos apie šį bruožą reikia ieškoti ant pakuotės. Lemputės, kurios neturi šio filtro, daro atšvaitą matiniu ir sukelia reflektoriaus lęšio geltonumo. Ilgainiui filtras nebeatlieka savo vaidmens ir nebeskleidžia tiek daug šviesos kaip turėtų.

Cokolis/tipas. Ant prekės pakuotės esanti raidė nurodo cokolio tipą arba formą, šalia raidės esantis skaičius žymi lizdo plotį arba atstumą tarp lemputės kontaktų. Statant LED lemputę į lizdą yra svarbus poliškumas. Jei į lizdą įstatyta lemputė nešviečia, reikėtų sukeisti vietomis kontaktus.

Įtampa, V. Šis duomuo rodo, kokia įtampa reikalinga darbui atlikti. Įtampa matuojama voltais (V). Jei įtampa per maža arba viršija ant lemputės nurodytą maksimalią leistiną įtampos ribą, lemputė gali visai nešviesti, sugesti arba jos tarnavimo laikas gali žymiai sutrumpėti.

Galia, W. Galia rodo elektros suvartojimo lygį. Galia yra matuojama vatais (W). Pavyzdžiui, kai kurios automobilinės 2 vatų galios lemputės šviečia 52 liumenų ryškumu, o kitos 30-ties vatų galios lemputės, šviečia 6 500 liumenų ryškumu.

Šviesos spalva. Šviesos spalvos skalė matuojama kelvinais ir yra vadinama Kelvino temperatūros skale bei žymima raide K. Kelvino skalėje šiltai balta šviesa (angl. warm white) atitinka 2 700K – 3 000K. Tai balta šviesa su gelsvu atspalviu. Šis šviesos atspalvis artimas kaitrinei lemputei. Neutraliai balta šviesa (angl. neutral white) atitinka 4 000K – 4 500K. Šios temperatūros šviesa yra visiškai balta be jokio geltono ar mėlyno atspalvio. Šaltai balta spalva (angl. cold white) atitinka 6 000 – 6 500K. Tai ryškiai balta šviesa su melsvu atspalviu.

Šviesos stiprumas, lm. Liumenai arba lm – tai žmogaus akiai matomo šviesos srauto matavimo vienetas. Lotynų kalba žodis liumenas reiškia šviesą. Automobilio LED lemputė gali skleisti 52, 6 500 ir daugiau liumenų ryškumo šviesą.

2016-12-14
Kaip pasirūpinti automobilio žibintais?

Visi žibintai automobiliams atlieka tam tikrą paskirtį. Kai kurie jų įspėja kitus vairuotojus, kiti pagerina matomumą sutemus, esant rūkui. Šia automobilio dalimi būtina reguliariai pasirūpinti. Vien tik pakeisti perdegusią lemputę tikrai neužtenka. Automobilių žibintų kokybės užtikrinimas priklauso nuo jų rūšies ir atliekamų priežiūros žingsnelių.

Žibintai būna kelių rūšių: ksenoniniai, halogeniniai, LED. Vis labiau populiarėja LED žibintai automobiliams, kurie ne tik yra ryškesni, geriau apšviečia erdvę, bet ir mažiau akina kitus vairuotojus. Pasirinkus norimus žibintus, privalu pasirūpinti, kad jie būtų tinkamai nukreipti. Priešingu atveju galite stipriau akinti kitus vairuotojus ir prasčiau matyti kelią patys. Patikrinti, ar žibintai nukreipti tinkamai, galite ir be mechaniko pagalbos. Pirmiausia reikia optimaliai pripūsti padangas, palikti automobilį lygioje vietoje, o vairuotojo vietoje pasodinti kitą žmogų, kurio svoris – panašus į Jūsų. Tuomet reikia įjungti žibintus ir juos nukreipti į neapšviestą sieną. Automobilio viduje sėdintis žmogus turi reguliuoti šviesos stiprumą, o Jūs, žiūrėdamas į žibintų apšviestą sieną, galėsite įvertinti apšvietimo kokybę ir tai, ar visi žibintai šviečia vienodai.

Žibintai automobiliams dažniausiai gaminami iš polikarbonato, kuris beveik nesibraižo. Tačiau dėl nuolatinių saulės spindulių, oro taršos jie ilgainiui pradeda po truputį dėvėtis, ir net ryškiausi LED žibintai gali po kiek laiko sunkiai įveikti nešvarumų sluoksnį. Dėl šio pokyčio itin suprastėja apšvietimo kokybė. Žibintų apsiblausimą gali lemti kelios priežastys. Paprastai taip nutinka dėl oksidacijos (tuomet paviršius pageltonuoja), purvo ar vandens žalos. Vanduo, o tiksliau – drėgmė yra itin pavojinga žibintams, nes susikaupęs skystis pakeičia šviesos spindulio srautą, ir tada net LED žibintai automobiliams nelygiai apšviečia kelią. Todėl būtinai patikrinkite, ar nėra susidariusių ertmių, pro kurias gali patekti vanduo, o susikaupusį skystį visuomet kruopščiai išvalykite.

Ksenoniniai, halogeniniai, LED žibintai turi būti reguliariai prižiūrimi taip, kad jų būklė kuo labiau primintų pirminę. Tai daroma keliais žingsniais:
1. Nuvalykite nuo žibinto visą matomą purvą. Jei prisikaupė daug nedidelių purvo dalelių, galite pasinaudoti specialiu šveitikliu, kuris jas pašalins.
2. Švitriniu popieriumi kruopščiai nušveiskite visą paviršių. Ši priemonė nuvalo oksidacijos pažeistą sluoksnį. Prieš naudodami švitrinį popierių, nepamirškite uždengti šalia esančių automobilio dažų, kad jų nenutrintumėte.
3. Išpoliruokite visą žibinto paviršių.
4. Užtepkite apsauginį sluoksnį nuo UV spindulių.

Nepamirškite, kad dienos šviesos žibintai automobiliams turi būti visuomet įjungti. Dėl nuolatinio naudojimo jie tarnauja trumpiau nei kitų tipų žibintai. Todėl tam, kad galėtumėte saugiai važiuoti, būtinai reguliariai patikrinkite, ar šie ir kiti žibintai neturi defektų, ar nesugedo. Maždaug kas mėnesį automobilio žibintus nuvalykite, nušveiskite ir išpoliruokite tam, kad galėtumėte visuomet, nepriklausomai nuo oro sąlygų, aiškiai matyti kelią.

2016-10-28
Kokie žibintai būtini automobilyje?

Kai orai prasti, iš karto pablogėja matomumas gatvėse, taigi automobiliui būtini ne tik kokybiški priekiniai žibintai, bet ir galiniai. Kai kurie žibintai naudojami gana dažnai (dienos šviesos, numerio ženklo apšvietimo, posūkių, stabdžių, atbulinės eigos), o kai kurie – tik išskirtiniais atvejais: artimųjų, tolimųjų ir rūko automobilių žibintai.

Dienos šviesos žibintai turi būti įjungti veikiant varikliui ir išjungti įjungus kitas šviesas (artimąsias, tolimąsias). Jie naudojami ne keliui apšviesti, o dėmesiui atkreipti. Nuo 2011 m. šie žibintai visada turi būti įjungti, mat buvo pastebėta, kad įjungus juos automobiliai labiau pastebimi. Šie priekiniai žibintai suvartoja mažiau energijos nei kiti.

Kasdien naudojami žibintai – ir atbulinės eigos. Automobilyje turi būti bent vienas arba du atbulinės eigos rodmenys. Jei yra tik vienas, jis turi būti arba per vidurį, arba dešinėje pusėje. Ne visuomet pastebimi posūkio žibintai turi būti tiek priekyje, tiek gale. Jungiami žibintai ir kairėje, ir dešinėje parodant, į kurią pusę suka automobilis.

Kai matomumo sąlygos prastos, naudojami artimieji, tolimieji, priešrūkiniai žibintai. Pastarieji žibintai, kai matomumas geras, nenaudojami: jie gali išprovokuoti eismo įvykį, nes akina kitus vairuotojus. Tačiau sugedus artimajam kairiajam žibintui, leidžiama įjungti rūko žibintus. Artimieji ir tolimieji priekiniai žibintai įjungiami sutemus.

Automobilių žibintai gali būti skirstomi ir pagal spalvą:

  • balti žibintai: atbulinės eigos, apšviečiantys valstybinį numerį, priekiniai gabaritiniai.

  • raudoni žibintai: galiniai rūko žibintai, stabdymo signalo, užpakaliniai gabaritiniai.

  • geltoni: posūkio, šoniniai gabaritiniai.

Baltos spalvos žibintai paprastai būna LED, ksenoniniai arba halogeniniai. Geriausios kokybės šviesą skleidžia LED žibintai, kurie suvartoja ir mažiau automobilio energijos. Šie žibintai dažniausiai montuojami naujuose automobiliuose.

Kokie žibintai ir kada turi būti įjungti apibendrina kelių eismo taisyklės:

  • sutemus būtina įsijungti artimąsias arba tolimąsias šviesas;

  • tolimųjų šviesų negalima naudoti apšviestuose keliuose, jei artėja automobilis (jis yra arčiau nei 150 m) ir tai akina kitus vairuotojus;

  • jei jus akina kito vairuotojo žibintai, būtina apie tai pranešti: įjungti avarinę šviesos signalizaciją ir sulėtinti greitį;

  • priešrūkiniai žibintai gali būti naudojami tik kai matomumas prastas (nebent sugedo kairysis artimųjų šviesų žibintas).

Prieš vykstant automobiliu reikėtų patikrinti, ar veikia visi žibintai. Jungimo rankenėlę sukite pagal laikrodžio rodyklę ir kas kartą išlipę iš automobilio patikrinkite, ar įsijungė gabaritinės, artimosios bei tolimosios šviesos. Numerio apšvietimas ir dienos šviesos turi būti įjungta visuomet įjungus variklį.