Pasirinkti parduotuves
Pasirinktiautomobilį

Patarimai

2022-11-22
Kaip patikrinti automobilio saugiklius?

 

Daugelis vairuotojų apie tai išvis pamiršta, bent jau iki tol, kol susiduria su problema, kai saugikliai perdega. Aišku, dažnu atveju tai gal ir nebus labai blogai, tačiau periodiškai tikrai būtų naudinga įvertinti jų būklę. Tuo labiau, kad šios mažos detalės atlieka labai svarbią funkciją. Ir būtent jų dėka galima išvengti labai rimtų gedimų.

Apsaugo daugelį komponentų

Labai svarbu suprasti, kokią funkciją atlieka automobilio saugikliai ir kodėl jie tokie svarbūs. Tuomet tikrai nekils abejonių, jog reikia juos periodiškai patikrinti, o prireikus ir pakeisti. Šie komponentai pasirūpina, jog elektros perkrovos nepasiektų automobilio elektroninių komponentų. Dėl ko jie dažnu atveju būtų sugadinti. Todėl taip nutikus paprasčiausiai perdega saugiklis ir elektros tiekimas į tam tikrą grandį nutrūksta. Kas leidžia ją apsaugoti.

Tokių situacijų gali pasitaikyti dėl įvairių priežasčių. Tačiau įprastai saugiklių perdegimas neturėtų būti dažnas. O jeigu taip nutinka, tuomet vertėtų susimąstyti. Kadangi elektros perkrovos atsiranda tikrai ne atsitiktinai. Ir tai gali būti indikatorius apie gerokai rimtesnes problemas. Kurias reikėtų kaip įmanoma greičiau aptikti bei išspręsti. Todėl tikrai nereikėtų to ignoruoti.

Viskas pakankamai paprasta

Visai nesvarbu ar tai paprastas patikrinimas, ar kažkokios problemos, ar automobilio pateikta informacija, jog turite tą padaryti. Visais atvejais reikės atidaryti saugiklių dėžutę, kuri gali būti skirtingose vietose, priklausomai nuo automobilio gamintojo ir modelio. O joje galima rasti dažniausiai dvejomis eilėmis išdėstytus saugiklius. Kurie pakankamai nesunkiai išsiima ir tuomet jau vizualiai galima apžiūrėti jų būklę.

Perdegę saugikliai turi nutrūkusią metalinę grandinę, kuri bus matoma per skaidrų paviršių. Taip pat ir pats jų paviršius gali būti apdegęs, oksidavęsis ar pasilydęs. Tai irgi išduos, kad jie nėra tinkami tolimesniam naudojimui ir kuo greičiau turėtų būti pakeisti.

Visa tai galima atlikti tiek savarankiškai, tiek ir apsilankius praktiškai bet kokiame servise. Tuo labiau, jeigu nėra kažkokių didesnių problemų, kurias turėtų spręsti automobilių elektrikai.

Kodėl verta turėti atsarginių saugiklių komplektą?

Dažniausiai jie yra pardavinėjami komplektais. Tačiau rekomenduojama nelaukti, kol reikės pakeisti vieną ar kitą saugiklį ir visuomet būti tam pasiruošus. Kadangi kartais nuo to gali priklausyti ir tolimesnė kelionė. Priklausomai nuo saugiklio ir tai, kokią dalį jis apsaugo, kartais jam perdegus automobilio eksploatuoti toliau nebus įmanoma. Kadangi taip nutrūksta ir elektros tiekimas. Taigi, neturint atsarginio saugiklio ir negalint jo pakeisti kils pakankamai nemažų problemų. Kurių galima labai lengvai išvengti. Todėl geriau iš anksto tuo pasirūpinti, nes vėliau tikrai nebus smagu mokytis iš tokių savo nepasiruošimo klaidų. Tuo labiau, kad automobilio saugiklių komplektas tikrai nepareikalaus didelių investicijų. O juos įsigyti galima daugelyje parduotuvių. Tik svarbu atkreipti dėmesį, kad jie gali būti skirtingų tipų bei skirtis amperais, todėl renkantis reikėtų į tai atkreipti dėmesį bei atsižvelgti į automobilio gamintojo rekomendacijas.

2022-11-22
Kaip išdžiovinti automobilio saloną?

 

Daugeliui vairuotojų tikrai pažįstama problema, kai tenka kovoti su rasojančiais langais. Ir nors ventiliacija ją pakankamai greitai išsprendžia, tačiau kiekvieną kartą įsėdus į automobilį, tikėtina, lauks tas pats. O tai reiškia tik viena – viduje pernelyg didelis drėgmės kiekis, kuris kondensuojasi ir geriausiai yra pastebimas ant stiklų. Todėl geriausia tokiu atveju būtų pasirūpinti, jog tos drėgmės paprasčiausiai neliktų.

Praktiniai patarimai

Yra daugybė metodų, kurie leis išspręsti tokią problemą. Tam gali pasitarnauti ir paprasčiausias automobilio pravėdinimas ir specialiai šiam tikslui sukurti produktai. Lygiai taip pat padės ir vadinamosios liaudiškos priemonės, buityje naudojami daiktai. Be to, rekomenduojama pakeisti salono filtrą.

Vienas iš paprasčiausių buitinių variantų būtų laikraščiai, kuriuos galima paslėpti po kilimėliais bei sauskelnės ar kiti gerai drėgmę sugeriantys daiktai. Tam puikiai pasitarnauti gali ir kačių kraikas, išpiltas ant grindų ir vėliau susiurbtas.

Tačiau tikrai ne kiekvienas norės savo automobilį paversti įvairiausių keistų daiktų sandėliu ir vien tam, kad būtų panaikinta drėgmė. Tuomet kyla klausimas, kaip išdžiovinti automobilio saloną, ar yra paprastesnių bei praktiškesnių variantų? Ir atsakymas – taip. Šiomis dienomis galima įsigyti drėgmės surinkėjus, kurie ne tik atlieka savo funkciją, bet ir negadina estetinio vaizdo bei gali būti puikiai priderinti prie automobilio interjero. Be to, kai kurie iš jų gali būti nuolat atnaujinami ir sėkmingai naudojami toliau. Taip ne netgi ne vienerius metus, todėl kartu tai tampa ir ilgalaike investicija.

Svarbu atrasti priežastį

Jeigu net ir naudojant įvairius metodus, kurie turėtų išdžiovinti automobilį, norimo rezultato nepavyksta pasiekti ir drėgmė nuolat kaupiasi, tuomet reikia ieškoti to priežasties. Kadangi natūraliai automobilis turėtų būti pakankamai sandarus, jog to būtų išvengta. Todėl pirmiausiai reikėtų įsitikinti ar vandens nėra po sėdynėmis, atsarginio rato duobėje. Kur galima atrasti ir specialiai jo išleidimui skirtas angas.

Taip pat vertėtų patikrinti durelių sandarinimo gumas, kurios bėgant laikui dėvisi ir po kelių ar netgi keliolikos metų iš tikrųjų gali neatlikti savo pagrindinės funkcijos. Kadangi būtent pro jas į vidų labai lengvai gali patekti drėgmė. Kad ir ne dideliais kiekiais, tačiau tai tikrai bus jaučiama. O juk niekam nesinorėtų kiekvieną kartą įsėdus važiuoti valyti langus arba laukti, kol vėjelis pašalins nuo jų drėgmę. Dar didesnė problema gali kilti šaltuoju metų laiku, kai toks drėgmės perteklius virsta ledu.

2022-11-22
Kaip išsirinkti automobilinę kėdutę?

 

Tai bus aktualu ne tik mažųjų tėvams, bet ir visiems kitiems, kuriems tenka keliauti su vaikais. Kadangi iki 135 centimetrų ūgio jie privalo keliauti kėdutėje. Tiesa, priklausomai nuo ūgio bei svorio reikės pasirinkti tinkamiausią variantą. Todėl labai svarbu žinoti pagrindinius niuansus bei pasirinkimo kriterijus, kurie padės atrasti tinkamiausią variantą. O kartu tai užtikrins ir maksimalų saugumą vaikui kelionės metu. Vienas iš tokių aspektų būtų priekinės oro pagalvės atjungimas, kai vaikas keliauja šioje vietoje sėdėdamas prieš judėjimo kryptį.

Kodėl tai privaloma?

Paskutiniu metu toks klausimas kyla vis rečiau, kadangi daugelis supranta, jog taip yra dėl vaiko saugumo. Todėl tikrai ne atsitiktinai tam yra skiriama tiek daug dėmesio. Kadangi automobilyje esantys saugos diržai bei oro pagalvės yra pritaikyti apsaugoti aukštesnius žmones. Ir autoįvykio metu vien jų vaikams tikrai nepakaktų. 

Taip pat nereikėtų galvoti, jog ant rankų laikomas vaikas bus saugus. Kadangi avarijos metu suveikia inercinės jėgos, dėl kurių apsisaugoti tampa praktiškai neįmanoma. O prie viso to dar reikėtų pridėti ir žmogiškuosius faktorius. Taigi, tikrai ne atsitiktinai automobilinės kėdutės yra privalomos.

Pagrindinės kėdučių grupės

Visos jos yra skirstomos į grupes, kad būtų ne tik lengviau pasirinkti, bet ir atrasti tinkamiausią variantą kiekvieno amžiaus tarpsnio vaikui. Ir šioje vietoje daugiausiai dėmesio reikėtų skirti mažylio svoriui bei pagal tai rinktis pritaikytą variantą. Kadangi kiekvienas vaikas auga ne vienodai greitai, todėl orientuotis vien tik pagal amžių nebūtų tikslinga.

0 grupė – skirta patiems mažiausiems, todėl tokios automobilinės kėdutės puikiai tiks vos tik gimusiam kūdikiui ir galės sėkmingai tarnauti, kol jis pasieks maždaug 10 kilogramų svorį. Arba iki sulaukiant pirmojo gimtadienio. Dar labai dažnai tokia kėdutė gali tarnauti ir kaip nešyklė bei taip atlikti dvigubą funkciją.

0+ grupė – nuo maždaug 2-3 kilogramų iki 13 kilogramų sveriantiems vaikams. Todėl ji gali puikiai tikti nuo metų iki maždaug 15 mėnesių. Ir tokia kėdutė neretai taip pat atliks ir nešyklės funkciją, lygiai kaip ir ankstesnės grupės. Tačiau ši bus pritaikyta jau ir kažkiek didesniems vaikams, bet netiks vos tik pasaulį išvydusiems kūdikiams.

I grupė – gali būti naudojama nuo 9 iki 18 kilogramų vaikams vežti. Todėl savo funkciją ji gali sėkmingai atlikti nuo maždaug 9 mėnesio iki 4 metų. Aišku, tai labai priklausys kaip greitai vaikas auga. Ir pagrindinis skirtumas nuo ankstesnių grupių, jog tai jau tikra automobilinė kėdutė, kuri skirta tik šiam tikslui. Todėl ji gali būti tvirtinama tiek prieš, tiek ir palei važiavimo kryptį. Priešingai, negu 0 ir 0+ grupių kėdutės.

II grupė – nuo 15 iki 25 kilogramų vaikams, kurioje jie sėkmingai gali keliauti būdami 4 – 6 metų amžiaus. Ir tokioje kėdutėje jie jau gali būti prisegami ne tik joje esančiais, bet ir automobilyje sumontuotais saugos diržais.

III grupė – tai ne tik įprastos automobilių kėdutės, bet ir pasostės, kurios tinka jau vyresniems vaikams. Šie gaminiai pritaikyti nuo 22 iki 36 kilogramų arba maždaug nuo 4 iki 10 metų. 

Dar galėtų būti išskirtos augančios automobilinės kėdutės, kurios apima kelias grupes ir gali būti naudojamos ilgesnį laiką. Tai tarsi universalesnis variantas, kuris gali padėti sutaupyti. Kadangi nereikia taip dažnai keisti kėdutės. Aišku, tuomet teks išimti arba pridėti tam tikras jos dalis.

Svarbiausi aspektai

Pasirinkimas šioje srityje pakankamai gausus ir tai dar viena priežastis, kodėl taip dažnai kyla klausimas – kaip išsirinkti automobilinę kėdutę? Aišku, pirmiausiai reikėtų atsižvelgti į vaiko svorį, amžių, keliavimo įpročius. O tuomet jau galima vertinti ir kitus aspektus. Kadangi kiekvieną kartą jie gali būti labai skirtingi, lygiai kaip ir kiekvieno asmeniniai prioritetai. Vieni didžiausią dėmesį skirs dizainui bei išvaizdai, kiti funkcionalumui, o kitiems svarbiausia bus kaina. 

Tačiau nereikėtų pamiršti svarbiausios šio gaminio ypatybės. Tai būtų saugumas. Ir tikrai ne atsitiktinai žinomi bei vertinami gamintojai atlieka savo produktų testus bei taip įvertina jų saugumą. Yra ir nepriklausomų vertintojų bei testuotojų, kurie atlieka bandymus su skirtingų gamintojų produktais. Be to, tiek Lietuvoje, tiek ir visoje Europos Sąjungoje parduodamos kėdutės turi atitikti ECE44-04 sertifikatą. Apie ką išduoda ant jų esanti oranžinės spalvos žyma. Tad renkantis tikrai būtų naudinga į tai atkreipti dėmesį.

„Isofix“ sistema

Tai dar vienas automobilinės kėdutės tvirtinimo variantas, kuris laikomas gerokai saugesniu nei automobilyje esantys diržai. Šie specialūs tam skirti ir automobilyje gamykliškai sumontuoti tvirtinimo taškai gali būti sėdynių atlošuose, rėmuose ar apatinėje dalyje. Jie privalomi visuose automobiliuose, kurie gaminami nuo 2006 metų. Tačiau vertėtų įsitikinti ar jūsų turimoje mašinoje yra toks kėdutės tvirtinimo variantas. Ypač, jeigu turite seniau pagamintą automobilį. Tuo labiau, kad toks variantas ne tik saugesnis, bet tuo pačiu ir patogesnis.

2022-11-18
Kuo skiriasi antifrizo spalvos?

Šis klausimas yra aktualus daugeliui vairuotojų, net jeigu apie tai ir nesusimąstome. Kadangi ir pati variklio aušinimo sistema neretai susilaukia per mažai dėmesio. Ir daugelis nesirūpina ja tiek, kiek reikėtų. Tą pastebi ir servisų meistrai, kuriems vėliau tenka spręsti įvairiausias su tuo susijusias problemas. Taigi, kokį skystį rinktis, kiek svarbi jo spalva ir kaip tinkamai pasirūpinti savo automobiliu?

Didžiausias dėmesys savybėms

Būtent tai turėtų būti pagrindinis pasirinkimo kriterijus. Todėl pirmiausiai reikėtų rinktis kokybiškus produktus ir užtikrinti, jog šio skysčio aušinimo sistemoje visuomet būtų pakankamas kiekis. Todėl tikrai nepakenks periodiškai patikrinti jo lygį ir tuomet, jeigu reikia, papildyti sistemą.

Yra išskiriamos trys pagrindinės savybės, kuriomis turėtų pasižymėti kokybiškas produktas. Jis turėtų neužvirti, neužšalti ir apsaugoti sistemos metalinius komponentus nuo korozijos. Ir tai ne tik natūralus korozijos procesas, kurio norima išvengti, bet ir garų ar burbuliukų susidarymas skystyje. Kadangi jiems sprogstant taip pat bus pažeidžiamas metalinis paviršius, kas gali lemti ir visos aušinimo sistemos problemas.

O grįžtant prie klausimo, kuo skiriasi antifrizo spalvos, tai šis aspektas neretai neturės praktiškai jokios įtakos jo kokybei. Nors neretai tai gali tapti vienu iš pasirinkimo kriterijų. Tačiau nesunkiai galima įsitikinti, jog ta pati spalva gali būti naudojama labai skirtinguose produktuose, priklausomai nuo jų gamintojo. Todėl jų nereikėtų tapatinti.

Pasirinkimo kriterijai

Tai tikrai neturėtų būti spalva, tačiau apie skysčio savybes suprasti gali būti pakankamai sudėtinga. Todėl yra naudojama speciali šių gaminių klasifikacija, pagal kurią jie suskirstomi į tipus. Ir tuo tikrai galima vadovautis renkantis.

Populiariausias klasifikavimas yra pagal „Volkswagen“ standartą, kur skystis skirstomas į G11, G12, G12++, G13, priklausomai nuo savybių bei konkrečiam tipui keliamų reikalavimų. Aišku, galima rasi ir tokį klasifikavimą kaip G48, G30, G40, GG40, bet tai jau bus visai kita sistema. Todėl šių tipų nereikėtų maišyti ar kažkaip tapatinti.

Daugeliui pakankamai įprasta, jog aušinimo skystis bus raudonos spalvos. Būtent toks antifrizas parduodamas dažniausiai. Tačiau jis nėra klasifikuojamas bei priskiriamas kažkuriam iš anksčiau minėtų tipų. Bent jau dažnu atveju.

Geltonos spalvos G11 aušinimo skystis labiau tiks senesniems automobiliams. Kadangi jų aušinimo sistemose daugiau aliuminio detalių. Ir tokį antifrizą rekomenduojama keisti kas maždaug trejus metus.

Raudonos spalvos G12, G12+ bei violetinis  G12++ pritaikyti naujesniems automobiliams. Todėl jis puikiai tiks naujos kartos varikliuose ir jų sistemose. Taip pat toks gaminys pasižymės ilgesniu veikimu, dėl ko jį galima keisti ir kas penkis metus.

Violetinės spalvos antifrizas G13 pasižymės panašiomis savybėmis kaip ir G12++, tačiau jo sudėtyje esantis glicerinas bus itin gerai išvalytas, todėl toks produktas išskiriamas kaip draugiškesnis aplinkai. Tiesa, jis ir kainuos daugiau, negu kiti analogiški skysčiai.

Kodėl nereikėtų maišyti?

Nors antifrizo spalvos iš esmės labiausiai priklauso nuo jų gamintojo, tačiau skirtingų produktų maišyti nepatariama. Todėl keičiant aušinimo skystį reikėtų pirmiausiai jį pašalinti iš sistemos ir tik tuomet pripildyti nauju. Aišku, jeigu prireikia papildymo, tuomet tą tikrai galima daryti, tik vertėtų rinktis to paties gamintojo ir identišką produktą. Kadangi kitu atveju sudėtyje esančios antikorozinės medžiagos gali susimaišyti bei sąveikauti tarpusavyje taip sudarydamos nuosėdas. O kartu ir prarasdamos savo savybes. Kas gali turėti ir tiesioginės neigiamos įtakos visai variklio aušinimo sistemai bei jos darbui.

 

2022-05-27
Kaip pakeisti valytuvus?

Automobilio valytuvai yra vienas saugios kelionės garantų. Tik dėl jų galime saugiai tęsti kelionę nepaisydami nepalankių oro sąlygų, tokių kaip lietus ar sniegas. Tačiau, kaip ir kiekviena dalis, valytuvai irgi turi tarnavimo laikotarpį. Kaip žinoti, kad kažkas negerai? Valytuvai neturi palikti nenuvalytų ruožų, stiklas turi būti visiškai permatomas vairuotojo regėjimo plote, valytuvai neturi skleisti cypimo ar kitokių garsų.

 

Jeigu bent ties vienu iš šių punktų pažymėjote varnelę, laikas susimąstyti, ar nereikia įsigyti naujų valytuvų. Kaip visada, „Autoaibės“ pardavėjai yra pasirengę padėti rasti tinkamiausius valytuvus Jūsų automobiliui. Norėdami patys pasirinkti savo automobiliui tinkamiausius valytuvus, galite pasinaudoti labai patogiu autoaibe.lt tinklalapio dalių parinktuvu. Pagrindiniame puslapyje pasirinkite automobilio pagaminimo metus, markę, modelį bei dėl tikslumo – variklio duomenis. Aišku, valytuvai nuo variklio galingumo nepriklausys, tačiau šiek tiek lengviau atsirinkti iš modelių gausos, ypač dėl to, kad valytuvų tvirtinimai net ir tų pačių metų modeliams kito per visą gamybos laikotarpį. Greitoje kategorijų paieškoje įrašykite raktažodį „valytuvai“ ir paspauskite išfiltruotą kategoriją. Sąraše bus pateikiami Jūsų automobiliui tinkami valytuvų modeliai – tiek priekiniai, tiek galiniai (jeigu automobilyje jie yra). Visada rekomenduojama rinktis žinomo gamintojo (pvz., „Bosch“, „Champion“, „Oximo“) valytuvų komplektus. Jei rinktis ir keisti norite tik vieną valytuvą, galite mėginti „Alca“, „Heyner“, „Acqua“ arba „Champion“ gamintojų valytuvus (autoriaus pastaba – valytuvus REKOMENDUOJAMA keisti poromis, nebent kažkuris iš valytuvų buvo mechaniškai pažeistas. Kitu atveju jų susidėvėjimo lygis bus labai panašus ir vis tiek keisti teks ir antrąjį). Aišku, tokiu atveju geriausia – pasimatuoti to valytuvo, kurį keisime, ilgį arba parinktuve pagal gamintojo („Bosch“) pateikiamus valytuvų ilgius parinkti tinkamą ilgį. Kodėl būtent „Bosch“? Ši įmonė labai ilgą laiką tiekia valytuvus didžiajai daliai naujų automobilių, todėl turi tiksliausius valytuvų ilgių duomenis.

 

Kai jau turėsime sau tinkamus valytuvus, laikas būtų juos pakeisti. Visų valytuvų keitimo principas labai panašus, todėl ši instrukcija tiks daugumai visų rinkoje esančių automobilių (aišku, galimos tam tikros variacijos).

 

  1. 1.Atkeliame valytuvų šluoteles nuo stiklo paviršiaus (kai kurie automobiliai turi „valytuvų keitimo režimą“, kuris pasiekiamas tam tikra veiksmų seka arba parinkus atitinkamą parinktį automobilio valdymo kompiuteryje. Kiekvieno modelio reikalavimai aprašomi naudotojo instrukcijoje. Jeigu jos nėra, padės „Google“ paieška), bet kol kas jų nenuimame. Kaskart prieš keičiant valytuvus stiklą rekomenduojama paruošti. Tai padaryti labai paprasta – reikia stiklą nuvalyti stiklų valikliu naudojant šluostes stiklui valyti, dar paprastesnis variantas – galima įsigyti drėgnų servetėlių stiklui valyti. Šis veiksmas padės mums užtikrinti, kad bet kokie nešvarumai, sugadinę senus valytuvus, bus pašalinti nuo stiklo. Pasinaudoję proga, galite padengti priekinį stiklą NANO danga stiklui, dėl jos naujus valytuvus jungti reikės žymiai rečiau.
  2.  
  3. 2. Atkabiname valytuvą iš vietos (priklausomai nuo užrakto tipo, šis veiksmas gali skirtis, tačiau rezultatas turi būti nuimtas valytuvas). Jeigu neturime paruoštų naujų valytuvų, atsargiai priglaudžiame valytuvo kojelę prie stiklo (DĖMESIO! To nepadarius bei palikus kojelę atverstą, gali tekti pasikeisti priekinį stiklą, kojelei ant jo nukritus).
  4.  
  5. 3. Paimame išsirinktas šluoteles. „Bosch“, „Champion“ ar „Oximo“ berėmių valytuvų komplektuose esantys valytuvai jau būna paruošti naudoti (kaip ir rėminiai „Acqua“), daryti nieko nereikia, galime tiesiog montuoti. Įsigyjant „Heyner“, „Champion“, „Alca“ šluoteles, papildomai dar reikės sumontuoti ir atitinkamus tvirtinimus.
  6.  
  7. 4. Pakeitę valytuvus, įsitikinkime, kad jie niekur nekliūva, nėra per ilgi (arba per trumpi), nesikabina vienas už kito ar kėbulo dalių. Jeigu viskas gerai, galime drąsiai leistis į kelią. Jei kas nors neatitinka, prieš ieškodami kitų valytuvų ĮSITIKINKIME, kad valytuvas tikrai tinkamai įstatytas į laikiklį. Paprastai, kai valytuvas užfiksuojamas, girdisi garsas.

 

Norėdami išsaugoti valytuvus ilgiau, prisiminkime, kad tinkamas langų plovimo skystis, žiemos metu naudojami ledo tirpikliai arba grandikliais nuvalytas stiklas bei stiklas be įdaužų leidžia naudoti valytuvus dar ilgiau.

Kaip visada, kilus klausimams, visada laukiame Jūsų fizinėse AUTOAIBĖS parduotuvėse, taip pat mielai konsultuojame telefonu. Gerų Jums kelionių!

 

2022-05-25
Ar galima aušinimo skystį maišyti su vandeniu?

Automobilio skysčiai – ypač svarbūs, kad variklis veiktų sklandžiai. Jau nemažai kalbėjome apie variklio alyvą, tačiau primiršome aušinimo skystį. Jis labai svarbus šalinant perteklinę variklio šilumą –  neleidžia perkaisti. Pakalbėkime apie jį.

 

Dažnai tenka išgirsti klausimą: ar galima papildyti aušinimo sistemą vandeniu, kai trūksta skysčio? Labai trumpas atsakymas – NE. Net dėl mažiausio vandens kiekio aušinimo sistemoje mažėja aušinimo skysčio virimo temperatūra, o pati sistema bet kuriuo metu gali užsikišti, nors įprastai aušinimo skystis pagamintas iš distiliuoto vandens ir įvairių cheminių junginių, kurie kelia virimo temperatūrą, apsaugo nuo korozijos bei užšalimo.

 

Dabar ilgesnis, labiau argumentuotas atsakymas. Automobilio aušinimo skystis teka per visą variklį. Įrengti specialūs kanalai, todėl jis pasiekia net tolimiausią kampelį. Skystis sugeria automobilio variklio veikimo metu atsiradusią temperatūrą ir padeda šildyti saloną, o vėliau nepanaudota šiluma veikiant termostatui patenka į variklio aušinimo radiatorių, kuris jį atiduoda į aplinką. Todėl aušinimo skysčio virimo temperatūra yra kur kas aukštesnė nei vandens. Maišydami aušinimo skystį su vandeniu, mažiname virimo temperatūrą. Ji mažėja priklausomai nuo vandens kiekio. Žiemą atvirkščiai – įprastai aušinimo skystis gali atlaikyti temperatūrą net iki –36 °C. Dėl kiekvieno litro vandens sistemoje (įprastai lengvojo automobilio sistemoje telpa iki 10 litrų aušinimo skysčio) gali perkaisti variklis arba užšalti sistema.

 

Kai sistemoje yra mažai aušinimo skysčio, įpiltas distiliuotas vanduo laikinai gali leisti pratęsti kelionę (DĖMESIO! JOKIU BŪDU NENAUDOKITE AUTOMOBILIO SISTEMOMS PAPRASTO VANDENS!), tačiau atsiminkite – kaip galima greičiau pakeiskite aušinimo skystį, vos tik radę tinkamą progą. Nesant galimybės to padaryti, laikinai galima papildyti aušinimo skysčio koncentratu.

Kodėl sistemoje negalima naudoti paprasto vandens? Distiliacijos metu vandenyje nelieka jokių priemaišų – mineralų. Jie gali sudaryti kamščius aušinimo sistemoje ir sutrikdyti variklio veiklą. 

SVARBU! Parduotuvėse esantys aušinimo skysčiai gali būti jau paruošti naudoti (jo negalima skiesti) arba koncentratas, kurį reikia skiesti distiliuotu vandeniu. Atsižvelkite į maišymo santykį, išlaikydami užšalimo temperatūrą iki –30 °C.

Visada prisiminkite, kad aušinimo skystį, kaip ir bet kurį kitą eksploatacinį skystį, reikia keisti gamintojo rekomenduotais intervalais.

Jei kyla papildomų klausimų, visada galite kreiptis į „Autoaibės“ specialistus. Padėsime rasti Jums tinkamiausius sprendimus, pasiūlysime būdus, kaip išvalyti aušinimo sistemą, sustabdyti mažus aušinimo skysčio pratekėjimus bei padėsime parinkti Jūsų automobiliui tinkamiausią aušinimo skystį.