Birželio 24 d. dirbs tik Šiaulių parduotuvė 09-16 val. Birželio 25 d. dirbs tik Gargždų, Telšių ir Tauragės parduotuvės. Birželio 26 d. nedirbsime
Pasirinkti parduotuves
Pasirinktiautomobilį

Patarimai

2022-05-27
Kaip pakeisti valytuvus?

 

Automobilio valytuvai yra vienas saugios kelionės garantų. Tik dėl jų galime saugiai tęsti kelionę nepaisydami nepalankių oro sąlygų, tokių kaip lietus ar sniegas. Tačiau, kaip ir kiekviena dalis, valytuvai irgi turi tarnavimo laikotarpį. Kaip žinoti, kad kažkas negerai? Valytuvai neturi palikti nenuvalytų ruožų, stiklas turi būti visiškai permatomas vairuotojo regėjimo plote, valytuvai neturi skleisti cypimo ar kitokių garsų.

 

Jeigu bent ties vienu iš šių punktų pažymėjote varnelę, laikas susimąstyti, ar nereikia įsigyti naujų valytuvų. Kaip visada, „Autoaibės“ pardavėjai yra pasirengę padėti rasti tinkamiausius valytuvus Jūsų automobiliui. Norėdami patys pasirinkti savo automobiliui tinkamiausius valytuvus, galite pasinaudoti labai patogiu autoaibe.lt tinklalapio dalių parinktuvu. Pagrindiniame puslapyje pasirinkite automobilio pagaminimo metus, markę, modelį bei dėl tikslumo – variklio duomenis. Aišku, valytuvai nuo variklio galingumo nepriklausys, tačiau šiek tiek lengviau atsirinkti iš modelių gausos, ypač dėl to, kad valytuvų tvirtinimai net ir tų pačių metų modeliams kito per visą gamybos laikotarpį. Greitoje kategorijų paieškoje įrašykite raktažodį „valytuvai“ ir paspauskite išfiltruotą kategoriją. Sąraše bus pateikiami Jūsų automobiliui tinkami valytuvų modeliai – tiek priekiniai, tiek galiniai (jeigu automobilyje jie yra). Visada rekomenduojama rinktis žinomo gamintojo (pvz., „Bosch“, „Champion“, „Oximo“) valytuvų komplektus. Jei rinktis ir keisti norite tik vieną valytuvą, galite mėginti „Alca“, „Heyner“, „Acqua“ arba „Champion“ gamintojų valytuvus (autoriaus pastaba – valytuvus REKOMENDUOJAMA keisti poromis, nebent kažkuris iš valytuvų buvo mechaniškai pažeistas. Kitu atveju jų susidėvėjimo lygis bus labai panašus ir vis tiek keisti teks ir antrąjį). Aišku, tokiu atveju geriausia – pasimatuoti to valytuvo, kurį keisime, ilgį arba parinktuve pagal gamintojo („Bosch“) pateikiamus valytuvų ilgius parinkti tinkamą ilgį. Kodėl būtent „Bosch“? Ši įmonė labai ilgą laiką tiekia valytuvus didžiajai daliai naujų automobilių, todėl turi tiksliausius valytuvų ilgių duomenis.

 

Kai jau turėsime sau tinkamus valytuvus, laikas būtų juos pakeisti. Visų valytuvų keitimo principas labai panašus, todėl ši instrukcija tiks daugumai visų rinkoje esančių automobilių (aišku, galimos tam tikros variacijos).

 

  1. Atkeliame valytuvų šluoteles nuo stiklo paviršiaus (kai kurie automobiliai turi „valytuvų keitimo režimą“, kuris pasiekiamas tam tikra veiksmų seka arba parinkus atitinkamą parinktį automobilio valdymo kompiuteryje. Kiekvieno modelio reikalavimai aprašomi naudotojo instrukcijoje. Jeigu jos nėra, padės „Google“ paieška), bet kol kas jų nenuimame. Kaskart prieš keičiant valytuvus stiklą rekomenduojama paruošti. Tai padaryti labai paprasta – reikia stiklą nuvalyti stiklų valikliu naudojant šluostes stiklui valyti, dar paprastesnis variantas – galima įsigyti drėgnų servetėlių stiklui valyti. Šis veiksmas padės mums užtikrinti, kad bet kokie nešvarumai, sugadinę senus valytuvus, bus pašalinti nuo stiklo. Pasinaudoję proga, galite padengti priekinį stiklą NANO danga stiklui, dėl jos naujus valytuvus jungti reikės žymiai rečiau.
  2. Atkabiname valytuvą iš vietos (priklausomai nuo užrakto tipo, šis veiksmas gali skirtis, tačiau rezultatas turi būti nuimtas valytuvas). Jeigu neturime paruoštų naujų valytuvų, atsargiai priglaudžiame valytuvo kojelę prie stiklo (DĖMESIO! To nepadarius bei palikus kojelę atverstą, gali tekti pasikeisti priekinį stiklą, kojelei ant jo nukritus).
  3. Paimame išsirinktas šluoteles. „Bosch“, „Champion“ ar „Oximo“ berėmių valytuvų komplektuose esantys valytuvai jau būna paruošti naudoti (kaip ir rėminiai „Acqua“), daryti nieko nereikia, galime tiesiog montuoti. Įsigyjant „Heyner“, „Champion“, „Alca“ šluoteles, papildomai dar reikės sumontuoti ir atitinkamus tvirtinimus.
  4. Pakeitę valytuvus, įsitikinkime, kad jie niekur nekliūva, nėra per ilgi (arba per trumpi), nesikabina vienas už kito ar kėbulo dalių. Jeigu viskas gerai, galime drąsiai leistis į kelią. Jei kas nors neatitinka, prieš ieškodami kitų valytuvų ĮSITIKINKIME, kad valytuvas tikrai tinkamai įstatytas į laikiklį. Paprastai, kai valytuvas užfiksuojamas, girdisi garsas.

 

Norėdami išsaugoti valytuvus ilgiau, prisiminkime, kad tinkamas langų plovimo skystis, žiemos metu naudojami ledo tirpikliai arba grandikliais nuvalytas stiklas bei stiklas be įdaužų leidžia naudoti valytuvus dar ilgiau.

 

Kaip visada, kilus klausimams, visada laukiame Jūsų fizinėse AUTOAIBĖS parduotuvėse, taip pat mielai konsultuojame telefonu. Gerų Jums kelionių!

2022-05-25
Kiek alyvos pilti į variklį?

Jau anksčiau rašėme, kaip dažnai reikia keisti variklio alyvą. Tačiau jei dažniausiai alyvą renkamės patys, kaip žinoti, kiek jos įpilti? Lengviausia, aišku, kreiptis į „Autoaibės“ specialistus, kurie mielai Jums nurodys, kiek tepalo pilti į automobilį. Konsultantai padės išsirinkti ir tinkamiausią alyvą Jūsų vairuojamam automobilio modeliui bei ras tinkamiausią variantą pagal Jūsų poreikius ir galimybes. Juk automobiliai jau seniai ne tik prestižo reikalas, bet ir būtinybė. Tinkamai prižiūrėtu automobiliu kur kas ilgiau važiuosime be rūpesčių ir sutaupysime remontui.

 

Jei vis tik esate geriausias savo automobilio meistras ir norite pats gebėti juo pasirūpinti, skaitykite tekstą toliau, pamėginsime padėti.

 

  1.  Pirmiausia reikia žinoti tikslius automobilio techninius duomenis. Labai gerai šalia turėti automobilio dokumentą, nors atsimenant duomenis tai nėra būtina. Kiekvienas didesnis automobilių aptarnavimo produktų gamintojas savo žiniatinklio svetainėse turi įrankį, vadinamą „alyvos parinkikliu“ (angl. oil selector arba oil finder). Rekomenduočiau ieškant naudoti „Eurolube“ paieškos įrankį. Galite paklausti, kodėl, ir mielai atsakysiu – „Eurolub“ yra ketvirta pagal pardavimus Vokietijoje variklio alyvos gamintoja, kokybe konkuruojanti su tokiais grandais kaip „LIQUI MOLY“ arba „Castrol“.
  2. Atsidarius tinklalapį galima pasirinkti sau tinkamiausią kalbą – pagal nutylėjimą ji būna vokiečių, tačiau galima rinktis ir anglų arba rusų. Deja, kol kas lietuvių kalbos nėra.
  3. Pasirenkame lengvąjį automobilį arba kitą variantą pagal savo poreikius.
  4. Paspaudus atitinkamą kortelę, atsiranda sąrašas visų gamintojų, kurių markių automobiliai yra pasiekiami duomenų bazėje. Norint paspartinti procesą, galima įvesti pirmąsias automobilio markės raides paieškos laukelyje (pvz., Aud, Citr, Sea ir t. t.). Rašant tekstą, liks vis mažiau pasirinkimų, kol rasime sau reikiamą.
  5. Pasirenkame tikslų modelį (A6, A4, Passat, C4 ir t. t.), atsižvelgdami į pagaminimo metus (dažniausiai skliausteliuose nurodoma, nuo kada iki kada buvo gaminamas konkretus modelis).
  6. Pasirenkame savo automobilio modelį pagal variklį bei kilovatus – tai tiksliausi duomenys, kurių mums reikės šioje ieškoje. Kitame žingsnyje jau matysime informaciją, kurios mums reikia.
  7. Viršuje, kairėje pusėje, matome laukelį su variklio logotipu, jame ir surašyta informacija, kurios mums reikia: kiek į variklį pilti alyvos, kokio kiekio reikia norint užpildyti filtrą keičiant alyvą.
    1.  

      Jei turime visų pamėgtą VW „Passat“ B6, 2.0 TDI, 103 kW, pagamintą 2006 metais, į jį galime supilti 4 litrus variklio alyvos, iš kurių 0,5 litro skirta filtrui apsemti. Šalia matysime, kokią alyvą rekomenduoja gamintojas – tai WIV ECO 5W-30 rūšies (P. S. po alyvos kiekiu nurodoma, KAIP DAŽNAI VARIKLIO ALYVĄ REIKIA KEISTI, jei automobilio gamintojas tokią informaciją teikia). DĖMESIO! Atsižvelkite į gamintojo rekomenduojamas specifikacijas (jas rasite paspaudę rekomenduojamos alyvos nuotrauką parinktuve, po alyvos aprašymu).  Tada apsiginklavus šiomis žiniomis galima traukti į autoaibe.lt tinklalapį ir užsisakyti norimą variklio alyvą bei filtrus. Juos labai lengva pasirinkti pačiame mūsų tinklalapyje pagal automobilio modelį. Ir, kaip visada, nepamirškite, kad filtrų kokybė labai svarbi, taigi rinkitės tik gerai žinomų gamintojų („Knecht/Mahle“, „Mann“, „Meyle“, „Bosch“, „Purflux“ ir t. t.) filtrus. Tai ne mažiau svarbu nei tinkamai parinktas variklio tepalas.

       

      Jei neturite savo mėgstamo variklio alyvos gamintojo, galite pamėginti „Autoaibės“ parduotuvėse esančius gamintojus „Eurolub“ (Vokietija, ketvirtasis pagal pardavimus gimtinėje) arba ekonomiškiau mąstantiems žmonėms, kurie nori mažiau investuoti, tačiau būti užtikrinti savo variklio priežiūra, – „Synmar“ (Olandija). Abiejų gamintojų alyva – savo klasėje konkurentams nė kiek nenusileidžia, su jais „Autoaibės“ specialistai nusprendė bendradarbiauti, norėdami suteikti klientams dar lengvesnį (ir optimalų) pasirinkimą.

       

      Dėmesio! Kadangi automobilio variklyje alyva pasikeičia ne visa (dalis lieka variklio sunkiai pasiekiamose vietose), nurodytas kiekis nėra tikslus, jis gali skirtis. Taip pat skirsis išbėgančios alyvos kiekis ją leidžiant per karterį bei išsiurbiant specialia įranga. Kadangi visos alyvos vienu kartu nepakeisi, suvokime, kad kai kurios jos savybės gali atsiskleisti tik po 1–2 variklio alyvos keitimo.

       

      Jeigu norite sumažinti senos, nepakeistos alyvos žalą naujajai, galite naudoti specialius priedus varikliui plauti.

       

      Ir, kaip visada, „Autoaibės“ specialistai Jūsų laukia visose parduotuvėse, automobilių aptarnavimo centre Klaipėdoje bei autoaibe.lt. Kreipkitės, mes mielai Jums padėsime pasirūpinti savo automobiliu!

2022-05-25
Ar galima aušinimo skystį maišyti su vandeniu?

Automobilio skysčiai – ypač svarbūs, kad variklis veiktų sklandžiai. Jau nemažai kalbėjome apie variklio alyvą, tačiau primiršome aušinimo skystį. Jis labai svarbus šalinant perteklinę variklio šilumą –  neleidžia perkaisti. Pakalbėkime apie jį.

 

Dažnai tenka išgirsti klausimą: ar galima papildyti aušinimo sistemą vandeniu, kai trūksta skysčio? Labai trumpas atsakymas – NE. Net dėl mažiausio vandens kiekio aušinimo sistemoje mažėja aušinimo skysčio virimo temperatūra, o pati sistema bet kuriuo metu gali užsikišti, nors įprastai aušinimo skystis pagamintas iš distiliuoto vandens ir įvairių cheminių junginių, kurie kelia virimo temperatūrą, apsaugo nuo korozijos bei užšalimo.

 

Dabar ilgesnis, labiau argumentuotas atsakymas. Automobilio aušinimo skystis teka per visą variklį. Įrengti specialūs kanalai, todėl jis pasiekia net tolimiausią kampelį. Skystis sugeria automobilio variklio veikimo metu atsiradusią temperatūrą ir padeda šildyti saloną, o vėliau nepanaudota šiluma veikiant termostatui patenka į variklio aušinimo radiatorių, kuris jį atiduoda į aplinką. Todėl aušinimo skysčio virimo temperatūra yra kur kas aukštesnė nei vandens. Maišydami aušinimo skystį su vandeniu, mažiname virimo temperatūrą. Ji mažėja priklausomai nuo vandens kiekio. Žiemą atvirkščiai – įprastai aušinimo skystis gali atlaikyti temperatūrą net iki –36 °C. Dėl kiekvieno litro vandens sistemoje (įprastai lengvojo automobilio sistemoje telpa iki 10 litrų aušinimo skysčio) gali perkaisti variklis arba užšalti sistema.

 

Kai sistemoje yra mažai aušinimo skysčio, įpiltas distiliuotas vanduo laikinai gali leisti pratęsti kelionę (DĖMESIO! JOKIU BŪDU NENAUDOKITE AUTOMOBILIO SISTEMOMS PAPRASTO VANDENS!), tačiau atsiminkite – kaip galima greičiau pakeiskite aušinimo skystį, vos tik radę tinkamą progą. Nesant galimybės to padaryti, laikinai galima papildyti aušinimo skysčio koncentratu.

Kodėl sistemoje negalima naudoti paprasto vandens? Distiliacijos metu vandenyje nelieka jokių priemaišų – mineralų. Jie gali sudaryti kamščius aušinimo sistemoje ir sutrikdyti variklio veiklą. 

SVARBU! Parduotuvėse esantys aušinimo skysčiai gali būti jau paruošti naudoti (jo negalima skiesti) arba koncentratas, kurį reikia skiesti distiliuotu vandeniu. Atsižvelkite į maišymo santykį, išlaikydami užšalimo temperatūrą iki –30 °C.

Visada prisiminkite, kad aušinimo skystį, kaip ir bet kurį kitą eksploatacinį skystį, reikia keisti gamintojo rekomenduotais intervalais.

Jei kyla papildomų klausimų, visada galite kreiptis į „Autoaibės“ specialistus. Padėsime rasti Jums tinkamiausius sprendimus, pasiūlysime būdus, kaip išvalyti aušinimo sistemą, sustabdyti mažus aušinimo skysčio pratekėjimus bei padėsime parinkti Jūsų automobiliui tinkamiausią aušinimo skystį.

 

2022-05-25
Kada keisti stabdžių diskus?

Stabdžių diskai – viena pagrindinių stabdžių sistemos dalių, kartu su stabdžių trinkelėmis ir stabdžių apkabomis (suportais). Kartu šios dalys dirba tam, kad sustabdytų riedantį automobilį, vos paspaudus stabdžio pedalą. Automobilis ima stoti tada, kai stabdžių apkabose esantis stūmoklis ima spausti stabdžių trinkeles prie stabdžių disko. Trintis padeda automobiliui sustoti. Kaip matome, sistemai veikti būtini net trys komponentai. Kad reikia keisti stabdžių trinkeles, naujuose automobiliuose dažniausiai primena pats automobilis, tačiau du likę komponentai, būna, lieka nepelnytai užmiršti.

 

Taigi šiandien pakalbėkime apie stabdžių diskus – kokie ženklai parodo, kad laikas juos keisti, kiek kilometrų galime įveikti jų nekeisdami bei kaip išsirinkti savo automobiliui tinkamiausius diskus?

 

Stabdžių diskai, kaip ir kitos automobilio dalys, dėvisi, t. y. plonėja veikiami trinties jėgos. Taip pat naudojant netinkamos sudėties trinkeles stabdžių diskai gali perkaisti. Jei stabdant atsiranda mušimas per pedalą, dreba vairas – tai vienas iš ženklų, kad laikas keisti stabdžių diskus. Paprastai vairo vibracijos požymis būdingas priekinių ratų sistemos sutrikimui, o jei muša į pedalą, tai gali reikšti tiek priekio, tiek galo problemas. Šis mušimas atsiranda suplonėjus stabdžių diskui iki minimalios leistinos ribos, kada disko storio jau neužtenka norint išvengti nepageidaujamos vibracijos. Stabdžių diskams perkaitus, atrodo, kad storio dar užtenka, todėl žmonės tekina stabdžių diskus, nuimdami susimetusį sluoksnį, taip matomai išspręsdami problemą. Šis sprendimo būdas turi keletą minusų: pirmasis – tokiu būdu „išlygintas“ stabdžių diskas netenka dalies savo resurso (nuimamas metalo sluoksnis), taip pat deformavęsis metalas mėgsta grįžti į buvusią formą, todėl geru stabdymu ilgai nesidžiaugsime.

 

Stabdžių pedalas tampa mažiau jautrus – norint sustoti, jį reikia spausti vis stipriau. Sistema atrodo ne tokia jautri, automobilio stabdymas tampa nenuspėjamas, stabdymo kelias ilgėja. Taip yra dėl didesnio tarpo tarp stabdžių disko ir trinkelės, tada stūmoklis turi išlįsti vis toliau, kad prispaustų trinkelę prie stabdžių disko.

 

Paskutinis požymis – keisti garsai, sklindantys iš automobilio stabdant. Tai gali būti metalo į metalą trynimo garsas, trinksėjimas. Jis atsiranda stabdžių trinkelėms netolygiai priglundant prie stabdžių disko bei šokinėjant per disko nelygumus.

 

DĖMESIO!!! Stabdžių diskų bei trinkelių nusidėvėjimo požymiai labai panašūs, TODĖL BŪTINA įsitikinti, kuris komponentas kelia šias problemas. Taip pat keičiant diskus PRIMYGTINAI REKOMENDUOJAMA kartu keisti ir stabdžių trinkeles. Tai būtina, norint užtikrinti gerą stabdžių sistemos veikimą.

 

Kiek galiu nuvažiuoti su naujais stabdžių diskais? Kiekvienas gamintojas automobilio naudotojo vadove nurodo numatomą kilometražą, kurį galima nuvažiuoti su naujais stabdžių diskais. Labai apytiksliais skaičiavimais, jie gali tarnauti ~129 000–200 000 kilometrų. Svarbu suprasti, kad šis skaičius stipriai priklauso nuo stabdžių sistemos būklės bei pasirinktų stabdžių trinkelių. Atsiminkite, kad minkštesnės stabdžių trinkelės yra geresnės – jas keisite dažniau, tačiau stabdžių diskai tarnaus daug ilgiau. Tinkamiausią kainos ir kokybės variantą Jums pasiūlys „Autoaibės“ specialistai.

 

SVARBU! Pagal gamintojo rekomendacijas būtina keisti stabdžių skystį, norint apsaugoti sistemą nuo perkaitimo. Einant laikui stabdžių skystyje kaupiasi vanduo, kuris mažina skysčio efektyvumą bei virimo temperatūrą, taip leisdamas korozijai veikti stabdžių sistemą iš vidaus.

Taip pat nepamirškite, kad stabdžių sistemos dalys keičiamos poromis – nors galima įsigyti vieną stabdžių diską, to daryti primygtinai nerekomenduoja nei saugos ekspertai, nei savo darbą išmanantys meistrai.

 

„Autoaibės“ specialistai visada pasiruošę padėti parinkti tinkamus stabdžių diskus bei trinkeles Jūsų vairuojamam automobiliui. Taip pat mūsų parduotuvėse rasite stabdžių vamzdelių, stabdžių skysčio, tepalo stabdžių sistemos komponentams sutepti, stabdžių valiklio („BrakeCleaner“), stabdžių apkabų bei jų remontinių komplektų, įvairių įrankių stabdžių sistemai.

Iškilus bėdai, visada laukiame Jūsų Klaipėdoje esančiame automobilių aptarnavimo centre.    

2022-03-30
Ar galima krauti akumuliatorių neišėmus iš automobilio?

 

Kaskart išsikrovus automobilio akumuliatoriui, ypač jeigu taip nutiko neseniai, neskubėkime jo keisti nauju. Jau rašėme apie tai, kaip įkrauti akumuliatorių. Tačiau kartais kyla su tuo susijusių klausimų, į kuriuos rasti atsakymų nėra lengva. Vienas tokių – ar galima akumuliatorių krauti tuo metu, kai jis yra prijungtas prie automobilio? O gal vis dėlto geriau bateriją atjungti ar net parsinešti namo, kur sąlygos krauti būtų geresnės, o ir akumuliatorius, kaip sakoma, „po akimis“?

 

Bėgant laikui, akumuliatorių krovimo procesas tobulėja. Automobiliai apginkluojami moderniausiomis įkrovimo galimybėmis. Vienas ryškiausių to pavyzdžių yra regeneracinis akumuliatoriaus krovimas naudojant stabdžių sistemą. Akumuliatoriai tampa ištvermingesni, reikalauja vis mažiau priežiūros. Gerokai praėjo laiko nuo tada, kai patys galėjome akumuliatorių papildyti elektrolito. Šiuo metu dauguma akumuliatorių yra „neaptarnaujami“, o pamėginę tai padaryti, pažeistume garantinio aptarnavimo sąlygas. Tobulėjant elementams ir automobilių pramonei vis labiau pasikliaujant elektronine įranga, atjungę akumuliatorių, galime susidurti su didesniais nemalonumais nei po vidutinio sunkumo eismo įvykio. Neatsidarantys arba patys netikėtai atsidarantys automobilio langai, girlianda lempučių skydelyje – kur kas rimtesni padariniai nei tik sustojęs automobilio laikrodis arba radijo imtuvo prašymas įvesti „saugos kodą“, kurio nė akyse neteko matyti, kai įsigijote automobilį.

 

Taigi, automobiliams, kuriuose didžiąją dalį mechanizmų valdo įvairūs valdymo blokai, akumuliatoriaus krovimas atjungus nuo automobilio yra labai nerekomenduojamas, jau nekalbant apie jo pašalinimą iš esamos vietos. Tai patvirtina ir faktas, kad dažniausiai tokių automobilių akumuliatoriai laikomi bagažinėje, uždaroje erdvėje, o variklio skyriuje yra specialios įkroviklio prijungimo vietos. Jos naudojamos ir automobiliui užvesti naudojant kitą automobilį. Todėl „Autoaibės“ siūlomi akumuliatorių įkrovimo įrenginiai yra tinkami palikti krauti automobilio bateriją be pertraukos per naktį, visą savaitę ar net mėnesį. Specialūs algoritmai pristabdo įkrovą, pajutus, kad akumuliatorius jau įkrautas, ir atnaujina ją akumuliatoriui bent šiek tiek nusėdus.

 

Automobiliai, pasirodę rinkoje prieš daugiau nei dvidešimt metų arba naudojantys akumuliatoriaus energiją tik variklio darbui, šviesoms ir mėgstamai radijo stočiai leisti, didelių akumuliatoriaus krovimo būdų apribojimų neturi. Į kai kuriuos jų netgi buvo įmontuojami masės jungikliai, kurie, ilgesniam laikui paliekant automobilį be priežiūros, buvo išjungiami norint, kad akumuliatorius neišsikrautų dėl stovėjimo. Vienintelis nepatogumas, kuriuo tokių automobilių vairuotojai gali skųstis atjungę akumuliatorių, – tai sustojęs laikrodis. Nors jeigu lankotės „Autoaibės“ parduotuvėse, tikriausiai žinote, kad vietoj paprasto skydelio laikrodžio siūlome patogesnių alternatyvų (kai kurios net parodo ir lauko, ir automobilio vidaus temperatūrą). Taigi, jeigu nuspręsite akumuliatorių įkrauti kitoje aplinkoje nei automobilis, dėl to jokių nepatogumų nepatirsite. Tai ypač svarbu, jeigu gyvenate ne privačiose, o bendro naudojimo valdose.

 

Reikėtų atkreipti dėmesį į tai, kad akumuliatoriaus krauti naudojant buitinį kroviklį nerekomenduojama įjungus automobilio variklį, – tuo laiku akumuliatoriaus krovimu rūpinasi automobilio generatorius. Paprastai užvedimo metu sunaudota akumuliatoriaus energija atkuriama per 20 minučių variklio darbo.

 

Nesvarbu, ar akumuliatorių įkrausite automobilyje, ar išėmę iš jo, laikykitės saugumo reikalavimų. Pirmiausia junkite teigiamą akumuliatoriaus polių, tik tada neigiamą. Atjungdami elkitės priešingai: pirma atjunkite neigiamą, tik tada teigiamą polių. Tai padeda išvengti galinčių kilti kibirkščių tarp teigiamo ir neigiamo polių. Taip pat atkreipkite dėmesį į tai, kokį polį kroviklyje jungiame su kokiu poliumi akumuliatoriuje.

 

Jeigu net ir įkrautas akumuliatorius greitai išsikrauna arba nebepajėgia užvesti automobilio variklio, pasvarstykite, ar nereikėtų įsigyti naujo akumuliatoriaus.

Mūsų specialistai mielai Jus pakonsultuos įvairiais klausimais bet kurioje fizinėje parduotuvėje, taip pat el. paštu arba telefonu.

Jūs esate priežastis, dėl kurios mes esame, todėl laukiame Jūsų!

 

2022-03-25
Kaip pakeisti akumuliatorių?
 

Ryte neužvedus automobilio, nėra būtinybės iš karto važiuoti į artimiausią servisą arba kviesti pagalbos kelyje, ypač jei turime šiek tiek laisvo laiko. Saugodami savo piniginę, akumuliatorių galime lengvai pasikeisti patys, tam nereikia nei specialių įrankių, nei ypatingų žinių.

 

Surandame savo automobiliui tinkamiausią akumuliatorių. Tą padaryti galime internetinėje parduotuvėje lt ar bet kurioje fizinėje „Autoaibės“ parduotuvėje. Prieš įsigydami naują akumuliatorių atkreipkime dėmesį į jo gamintoją („Autoaibės“ parduotuvėse rasite vokiečių gamintojo „Energizer“ (gamintojas suteikia NET 36 mėnesių garantiją savo produkcijai!), vidutinės klasės lenkų ZAP gamintojo ar ekonominės klasės gamintojų akumuliatorius. Taip pat atkreipkime dėmesį (arba pasikonsultuokime su „Autoaibės“ konsultantais) norėdami sužinoti, kokio tipo akumuliatorius mums tinkamas (paprastas rūgštinis, AGM ar EFB tipo). Svarbu ir tai, kad šie akumuliatoriai visiškai paruošti naudoti – paprasčiausiai įdedame akumuliatorių į automobilį ir galime vykti.

 

Kai kurie automobilių gamintojai (tokie kaip „Audi“, „Mercedes-Benz“ ar BMW) akumuliatorius montuoja automobilio gale, po bagažinės dangčiu, todėl gali tekti šiek tiek pavargti prieš keičiant vien tam, kad jį pamatytume. Dažniausiai akumuliatorių rasime variklio skyriuje, netoli saugiklių dėžės.

 

Automobilį pastatome lygioje vietoje, pakeliame rankinio stabdžio svirtį, atidarome automobilio langą, kad iškilus kokiai problemai galėtume pasiekti vairą arba patekti į automobilį. Kai kuriais atvejais automobiliui reikia užtikrinti nenutrūkstamą energijos tiekimą naudojant papildomą akumuliatorių arba automobilinį kroviklį, turintį tokią funkciją, kad automobilio kompiuterio atmintis liktų nepaliesta.

 

Atsargiai atleidžiame akumuliatoriaus laikiklius, o tada jau galima atjungti ir baterijos terminalus. LABAI SVARBU: pirmiausia atjungiame MINUSINĮ terminalo laidą, tik tada – pliusinį (teigiamą). Kadangi automobilio variklio skyriuje nemažai degių taškų, pirma atjungiant teigiamą polių kyla didelis gaisro pavojus.

 

Ištraukiame seną akumuliatorių, galime dėti naująjį. Lygiai taip pat SVARBU – pirma reikia įjungti teigiamą polių, o tik vėliau, jį tinkamai įtvirtinus, galima jungti neigiamą.

 

BŪTINAI įtvirtiname akumuliatorių, jį tinkamai priveržiame. Neįtvirtintas akumuliatorius gali būti gaisro priežastis.

 

Tinkamai pakeitę akumuliatorių, galime leistis į kelią be jokių rūpesčių!

 

⚠  Kai kurie automobilio gamintojai numatę papildomas apsaugas akumuliatoriaus senėjimui, todėl pakeitus akumuliatorių derėtų užsukti į artimiausią dirbtuvę, kuri patikrintų, ar nereikia automobilio kompiuterio supažindinti su akumuliatoriaus pakeitimu. To nepadarius, kompiuteris gali neleisti generatoriui tiekti srovės į akumuliatorių. Dažniausiai fiziškai galime pastebėti ploną laidą, einantį prie teigiamo akumuliatoriaus poliaus, pagal kurį automobilio valdymo blokas nustato akumuliatoriaus būklę.

 

Jeigu patys vargti nenorite, galite užsukti į Klaipėdoje esantį „Autoaibės“ automobilių aptarnavimo centrą – būsime laimingi, galėdami Jums padėti!