lt en
autoaibe.ltautoaibe.lt
Pasirinkite automobilį
8-700 55 002
Tik e-parduotuvės klausimais
Ką reikia žinoti apie alyvą, jos keitimą?

Ką reikia žinoti apie alyvą, jos keitimą?

Variklio alyva – turbūt vienas svarbiausių į automobilį pilamų skysčių (neskaitant degalų). Būtent šis skystis užtikrina, kad visos variklio dalys veiktų be problemų, nepradėtų rūdyti, o pats automobilis lengvai judėtų. Taigi būtina žinoti, kaip pasirinkti tinkamą variklio alyvą pagal automobilį, kuo skiriasi jos tipai ir kada ją reikia keisti ar papildyti.

 

Kaip ir degalai, alyva gali būti skirtingų tipų. Išskirtini du pagrindiniai alyvos tipai – natūrali arba sintetinė. Pirmoji pigesnė, tačiau ji prasčiau pasiskirsto reikiamose automobilio dalyse. Sintetinė alyva brangesnė, ji gerokai pranoksta natūralios alyvos savybes, dažnai ji – su įvairiais priedais, kurie pailgina automobilio dalių gyvavimo laiką. Kiti alyvos tipai – minėtųjų alyvų mišiniai arba vediniai, turintys papildomų savybių, kitaip tariant, tam tikros alyvos rūšys, kurios gali būti pritaikytos būtent benzinu arba dyzeliu varomiems automobiliams su turbokompresoriumi arba be jo. Tokias – pritaikymo – galimybes nurodo ant alyvos užrašytos raidės „A“, „B“, „C“ arba „E“. Pavyzdžiui, „A“ rodo tinkamumą benzininiam varikliui, o „B“ – dyzeliniam. „C“ žyma rodo, kad alyva tinka varikliams su katalizatoriais, „E“ – didelę apkrovą turintiems varikliams. Taigi svarbu atkreipti dėmesį į šias žymas – tai pirmasis žingsnis norint teisingai pasirinkti variklio alyvą pagal automobilį.

 

Dar vienas svarbus rodiklis – klampos, jis parodo skysčio tekėjimo lengvumą. Šis rodiklis gaunamas išbandžius variklio alyvą 100 laipsnių temperatūroje. Jei alyva išbandyta šaltesnėje temperatūroje, kode bus nurodytos ne raidės „SAE“, o „W“. Paprastai į automobilį reikia pilti skystesnę alyvą (taigi kodas – su „W“ raide). Sušilus varikliui ji tampa reikiamos klampos.

 

Alyvos keitimas kiekvienam vairuotojui turėtų būti jau įprastas ir žinomas veiksmas. Paprastai ją keisti reikia kas 10 000 km, tačiau tiksli rida priklauso nuo vairavimo stiliaus. Jums gali prireikti alyvą keisti ir anksčiau, jei dažnai papuolate į spūstis, reikia nuolat stabdyti automobilį ir vėl akseleruoti. Aktualu kartkartėmis patikrinti, ar nereikia keisti alyvos.

 

Kai variklis šaltas, pakelkite kapotą, raskite alyvos įpylimo angą. Atsukite dangtį ir ištraukite alyvos svirtelę. Ją nuvalę, įkiškite atgal į alyvą ir vėl ištraukite. Dabar ant svirtelės esantis alyvos pėdsakas tiksliai parodys, koks yra jos lygis tarp minimumo ir maksimumo. Jei ištepta žemiau minimumo padalos, būtinas alyvos keitimas ar papildymas. Keisti alyvą reikėtų tuomet, kai ji paseno, jos spalva nebe juoda ar ruda. O papildyti lengvai galite patys: tiesiog pilkite pusę butelio jūsų automobiliui tinkančios alyvos į alyvos įpylimo angą. Pilti reikia tik pusę, nes variklis negali būti perpildytas alyva, todėl nuolat reikia patikrinti jos lygį. Pasistenkite neprilaistyti alyvos, mat vairuojant jausis svilėsių kvapas. Kai alyva beveik siekia maksimalią ribą, galite užsukti dangtelį.

 

Variklio alyva nėra ilgaamžė: ji gali oksiduotis, taigi gali atsirasti alyvos gumbelių, korozija, o tai laikui bėgant gali paveikti ir variklį. Būtina reguliariai tikrinti alyvą, ją papildyti ir keisti. Žinodami šią informaciją galėsite įvertinti, kokio tipo alyvos reikia jūsų automobiliui ir kaip ją pakeisti.

Susijusios prekės

0
0,00€
0,00€
LiveZilla Live Chat Software
LiveZilla Live Help Software