Informuojame, kad 06.24 d. AUTOAIBĖ parduotuvės nedirbs. Išskyrus AUTOAIBĘ Šiauliuose, darbo laikas 11:00-18:00 val.
lt en
autoaibe.ltautoaibe.lt
Pasirinkite automobilį
8-700 55 002
Tik e-parduotuvės klausimais
Sankabos paskirtys ir ypatybės

Sankabos paskirtys ir ypatybės

Automobilio sankabos paskirtis ganėtinai svarbi – ji reikalinga tam, kad būtų galima įjungti kitas pavaras, taigi sankaba atsakinga už tai, kad ratai būtų atjungti ir vėl susieti su varikliu. Jei sankaba veikia gerai, vairuotojas beveik nejaus jos atleidimo momento ir galės efektyviai didinti arba mažinti greitį.

Nesvarbu, ar tai plaukiojanti sankaba, ar – ne, ją paprastai sudaro šios dalys:

·         smagratis (vienmasis arba dvimasis);

·         disko mechanizmas;

·         mynimo mechanizmas (mechaninis arba hidraulinis);

·         diskatorius.

Smagratis – būtina sankabos dalis. Priklausomai nuo to, kiek smagračių sudaro sankabą, ji skirstoma į du tipus. Jei sankaba turi tik vieną smagratį, ji laikoma neplaukiojančiąja. Tai  paprastesnis, senesnis sankabos tipas. Šiuo metu jis gana retokai montuojamas automobiliuose, tačiau toks smagratis turi privalumų: jų komplektai pigesni ir juos lengviau taisyti. Sankabos keitimas daug paprastesnis, jei automobilyje yra vienmasis smagratis. Plaukiojančioji sankaba (dviejų masių smagratis) paprastai montuojama naujesniuose automobiliuose, ypač jei jie varomi dyzeliu, o jų pavarų dėžė – mechaninė. Toks smagratis buvo sukurtas siekiant palengvinti variklio apkrovą, sumažinti vibracijas ir kuro sąnaudas. Sugedus smagračiui, važiuojant gali girdėtis nemalonūs garsai: jie ypač sustiprėja atleidžiant sankabą.


   

Sugedus tam tikroms dalims, negali būti užtikrinta sankabos paskirtis. Paprastai galimi du gedimai – varymas arba buksavimas. Pirmuoju atveju sankaba gali visiškai neišsijungti, taigi gali būti sunku perjungti pavarą. Sankabai buksuojant automobiliui sunkiau įsibėgėti. Kad sankabos netektų taip dažnai taisyti, reikėtų nelaikyti jos ilgai nuspaustos, mat gali perkaisti diskatorius. Sankaba gali gesti ir per dažnai perjunginėjant pavaras. Atsargesniems reikėtų būti vairuojant prikrautus automobilius.


Sugedus tam tikroms dalims paprastai atliekamas visos sankabos keitimas: keičiami smagračiai, diskatorius. Smagratis paprastai keičiamas atsižvelgiant į tai, ar buvo plaukiojanti sankaba, ar – ne. Įmanoma pakeisti plaukiojančiąją sankabą neplaukiojančiąja, bet tik jei gamintojai sukūrę pakaitinį variantą. Kitu atveju tai nepatartina. Svarbus dar vienas aspektas: nereikėtų ilgai laukti būtino remonto. Delsiant remontuoti, gali būti paveiktos ir kitos dalys, taigi – išaugti remonto kaina. Prieš keičiant sankabą reikėtų susipažinti su gamintojo rekomendacijomis: paprastai siūloma iš karto keisti visą komplektą. Pakeitus tik kelias dalis (pvz., tik sankabą be smagračio) greitai gali tekti ir vėl taisyti šią automobilio dalį.


Sankaba – svarbi automobilio dalis, jungianti variklį, pavaras ir ratus, taigi aktualu visuomet tinkamai šia dalimi pasirūpinti, o prireikus vežti taisyti profesionalams.

   

Susijusios prekės

0
0,00€
0,00€
LiveZilla Live Chat Software
LiveZilla Live Help Software